DGGD סטודיו לעיצוב מיתוג ובניית אתרים לעסקים

התמקדות שווה הצלחה

מה עושים בשיחת אפיון? 
מה היא שיחת אפיון לקראת מיתוג?
על קצה המזלג 🍴כדי לפתוח את התאבון …

כדי לבנות מותג מדויק ונכון יש לאפיין תחילה את העסק, את האופי שלו, את החוזקות שלו מול המתחרים. כמו כן יש לאפיין את קהל היעד שלכם, את הצורך שלו ואיך המוצר/שירות שלכם נותן מענה לצורך זה.

ישנם שני דברים חשובים ששווה להתעכב עליהם ולהגדיר מראש!

🎯 מי קהל היעד? בעת הגדרת קהל היעד אני נתק׳לת לא מעט בכך שעסקים מפחדים להיות נקודתיים, מפחדים להפסיד ולפספס את כל היתר חוששים לצמצם את האפשרויות, אז תנו לי להגיד לכם משהו בקשר לזה… ככל שתהיו יותר ממוקדים כך יותר תפגעו!

חשבו על זה רגע, אם הייתם רוצים לפגוע חץ במטרה מה היה מוביל ליותר להצלחה, התמקדות וכיוון לנק׳ המטרה או זריקת המון חצים בעיינים עצומות בתקווה שמשהו יפגע?

אני בטוחה שאתם כבר יכולים להבין לבד את התשובה… תכוון תפגע! לא תכוון תשאיר זאת בידי הגורל וחבל 😉

עצם ההגדרה טומנת בחובה ויתור ולכן במקום להגדיר ממוקד ומדויק אנו מנסים להכליל כמה שיותר. זאת טעות נפוצה שיוצרת את אפקט "תפסת מרובה לא תפסת". זה נכון שאת המותג שלנו יכולים לרכוש גם גברים וגם נשים/גם נשים בשהות ה30 וגם נשים בשנות ה 60/ גם אמהות לילדים קטנים וגם רווקות הבנתם את הרעיון הכללי נכון…

ועצם ההגדרה אינה מונעת זאת! אך עם זאת ויחד עם זאת כדי להבין את קהל הצרכנים העיקרי שלנו, כדי להבין מה חסר לו, מה מציק לו ואיך אנחנו בונים מותג שידבר אליו ויענה על צרכיו, צריך לאפיין את קהל היעד שלכם בצורה הכי מדויקת שניתן . 
כך שהשפה שבה נפנה לאותו קהל אינה יכולה להיות זהה לשפה שבה נפנה לקהל אחר…נכון?
אין בעיה אם להגדי מס קהלי יעד אך יש להבדיל בניהם ובכל פרסום לוודא שאנחנו פונים אליהם בשפה המתאימה להם,ֿ פונים לכאבים שלהם, איך עושים זאת?

נסו לדמיין דמות אחת מקהל היעד שלכם – פרסונה – רדו לפרטים הקטנים, גיל, מראה, סטטוס, השכלה, מקצוע, תחביבים, מיקום גאוגרפי ועוד… תוכלו ליצור פרסונה כזו או כמה פרסונות לכל אחד מהקהלים אליהם אתם פונים. זה יעזור לכם להתמקד ולהבין את הצרכים שלהם ואיך לפנות אליהם בכל אחד מהפרסומים שלכם 🙂

🎯 מה הלקוח רוצה? לאחר שהגדרנו במדוייק את קהל היעד שלנו, עלינו להסתכל על העסק דרך עיניו של הלקוח.

אז איך עושים זאת? יש להבין את הצורך "המכאוב" של שהלקוח שלנו ולחשוב איך העסק/מוצר/שירות שלנו יכול לתת מענה לצורך הזה. 
אם אני עורכת דין לענייני גירושין, אני אשכיל לגעת שהלקוחות המגיעים אלי הרבה פעמים מגיעים במצב רגיש נפשית וצריכים אוזן קשבת והכלה ואדאג להעביר זאת במיתוג. אם אני סוכנת ביטוח אלקוחות שלי מחפשים בטחון, אמון ושקט, אם אני מטפלת בקליניקה חשוב ללקוחות שלי אהיה נעימה, מכילה דיסקרטית, מקצועית… כמובן שלשל קהל יעד חשוב משהו אחר, ולכל איש מקצוע נקודות חוזקה  צריל למצוא את הגשר בין קהל היעד הנכון לחוזקות שלך… צריך להבין על איזה צורך את עונה לו, ומה מיוחד בך? לה הוא יגיע דווקא אליך ? וזה כמובן יכול להיות שילוב של מס׳ פרמטרים שיחד יוצאים תמונה מדוייקת עבורך ועבורו. אלו היו סתם כמה דוגמאות פשוטות להבנה🙃

ככל שתשקיעו יותר זמן ומחשבה בבניית בריף ותשובות מפורטות ומדויקות כך הסיכויים של הסטודיו לבנות מותג מדויק יותר עבורכם יהיו גדולים יותר.

לשאלות נסופות ואפיון העסק שלכם מוזמנים לפנות😊
נשח לדייק איתכם ואת עבק שלכם ולייצר עבורכם מותג שיעבוד עבורכם😉