DGGD סטודיו לעיצוב מיתוג ובניית אתרים לעסקים

תקשורת חזותית בטבע וחקיינות

חקיינות בעסקים

מהי חקיינות אתם שואלים?

או! שמחה ששאלתם, חקיינות היא בעצם חלק מתחום רחב של תקשורת בין בעלי חיים ובין בעל חיים לצמחים: תקשורת חזותית, קולית או כימית. 
אורגניזמים מעברים מסרים שונים לבני מינם או למינים אחרים במטרה למשוך או להרחיקם בהתאם לצורך. מכיוון שכך חקיינות תפעל ביעילות רק במידה והיא תשדר את המסר בערוץ הנכון מול הנמען המיועד.

מתחילים להבין איך אני מתחברת לכל זה? 

חקיינות היא תופעה מעניינת מכמה היבטים, הן אבולוציונית, הן באופן העברת המסרים שהיא נושאת והן בדרך שבה מסרים נתפסים ונלמדים.
דוגמא: צבע צהוב/אדום נחשב לצבע אזהרה פופולרי. 
האם כדאי לי להשמש בו במיתוג שלי? תלוי מה המסר שאני רוצה להעביר ואיך זה משרת אותי? אבל בהחלט משהו שכדאי להקדיש לו מחשבה

דרך אגב זוכרים שאני זיקית? גם הזיקית משתמשת בחקיינות בטבע… היא מתחקה לסביבה שלה ומחליפה את צבעיה ויוצרת לעצמה הסוואה, בעסק שלי אני זיקית כי אני יודעת להתאין את עצמי לעסק שלכם, מעצבת ובונה מותג התואם אותכם בשלושה רבדים: מי שאתם בתוך העסק, התחום עיסוק אליו אתם משתייכים, וקהל היעד אליו את פונה – כל זאת מאפשר לי ליצור עבורכם מותג מנצח!

ובהקשר לפורים, גם בטבע בע"ח וצמחים מתחפשים אבל כל השנה הם משתמשים בנראות של בע"ח/צמח אחר ליצרת יתרון והגנה – בעסק שלך אני ממליצה לך להתחפש רק בפורים  ובכל יתר הזמן להיות מי שאתה, אותנטיותת היא שם המשחק, אנשים היום מזהים כאשר זה לא אותנטי, חוץ מזה שזה מתיש בשבילך

בע"ח וצמחים גם הם שהכילו להשתמש בצבעים וצורות להעברת מסרים ותקשורת אז על אחת כמה וכמה אנחנו חייבות להשכיל לעשות זאת  גם בעסק שלנו….

"חקיינות בחרקים מופיעה בהיבט חזותי והתנהגותי, קולי וכימי. לעיתים קרובות משולבים מספר אלמנטים לחיזוק המסר והרחבת ההשפעה שלו על מגוון איומים. איכות המסר ואמינותו נמדדים מנקודת המבט של הטורף ולא של בני-אדם שלעתים קרובות אינם מצויידים בכלים להבנת המסר, חלקו או כולו." – אז מי קהל היעד שלכם? המסקים צריכים להיות תואמים ומותאמים לקהל היעד…

בחקיינות בטבע משתמשים במסרים בכמה רבדים… תקשורת חזותית, קולית או כימית, אנחנו גם עושים את זה בעסק… אנחנו מדברים בצבעים סמלים ופונטים התואמים את המסר הרצוי = תקשורת חזותית, יוצרים סרטים/סוזיקה/ קול תומך למותג – העובדים על החוש השמיעתי, התקשורת הכימית היא החיבור הבין אישי.

ומה לגבי חקיינות בעסקים?
הרי כל הזמן אנחנו נקתלים מזה… נכון?
"שכפלו אותי", "העתיקו ממני", "חיקו אותי" קה לכם????
אז אם זה מנחם, גם בטבע זה קורה 
אין מה לעשות אם זיהו שעשיתם משהו טוב שעובד לכם ינסו גם …
אבל אף אחד לא באמת יכול לשכפל אתכם! יש רק אחד כמוך!
כל אחד הוא יחודי ושונה …

לסיכום, אם התחברתם לכל הכתוב אם סיימתם לקרוא הכל
ואתם רוצים לדעת איך לנצל את החוכמה של הטבע גם בעסק שלכם ולהעביר את המסרים המדוייקים לכם ולהיות יחודיים !
דברו איתי 

לפרטים על תהליך מיתוג לחצו כאן 

מצורפות מעט תמונות שיחשפו אתכן לקסם בטבע 

סטודיו DGGD – עיצוב | מיתוג | בניית אתרים | יעוץ שיווקי (מעוף) 

חקיינות בעסקים
חקיינות בעסקים
Call Now Button