DGGD סטודיו לעיצוב מיתוג ובניית אתרים לעסקים

דפי נחיתה כללים מנחים

דפי נחיתה - למה חשוב לשים לב!

מה זה דף נחיתה ? נתחיל מהתחלה

בגדול, דף נחיתה הוא עמוד המכיל תוכן שיווקי קצר וקולע המזמין את הגולש לבצע פעולה כלשהי.

עיצוב דף הנחיתה חייב להיות ממוקד מטרה, ולכן ברוב המקרים אין בדף הנחיתה תפריט המקשר לדפים נוספים. בניגוד לעיצוב אתר, בדף נחיתה לא נוסיף אפשרויות ניווט שיובילו לדפים נוספים, משום שאנחנו לא רוצים שהגולש שהגיע לעמוד הנחיתה ינווט למקום אחר.
אנחנו רוצים שהגולש יבצע את הפעולה המרכזית אותה הגדרנו מראש, מבלי להסיט את תשומת ליבו מהנושא העיקרי והחשוב לשמו הובלנו אותו לדף הנחיתה 🙂 

בקהל היעד שלך וישיג יחסי המרה מצוינים
 מוזמנים לפנות אלי למידע נוסף ולכל שאלה 🙂

מהו דף נחיתה ממיר?

נתחיל קודם בלהגדיר את המושג הגדול והמפוצץ "המרה".
המרה היא כל פעולה אשר בעל העסק/ חברת הפרסום/מקדם האתרים  מגדיר מראש כפעולה שאותה הוא מעוניין שהגולש יבצע.

אם החלטנו כי המרה מבחינתו היא רכישת מוצר, בכל פעם שגולש ירכוש מוצר דרך דף הנחיתה/האתר תתבצע המרה. אם החלטנו שההמרה היא קבלת פרטי יצירת קשר של גולש, בכל פעם שגולש ישאיר את פרטי יצירת הקשר שלו בדף הנחיתה/באתר – התבצעה המרה.

מטרתם של דפי נחיתה היא לעודד המרות, והמונח "דפי נחיתה ממירים" משמש להגדרת היעילות של עמוד הנחיתה ביצירת המרות.

ניתן למדוד את כמות ההמרות ע"י יחסים, יחס המרה (CTR = Click Through Rate) הוא היחס בין מס' הגולשים שנחשף לדף הנחיתה, ובין מס' הגולשים שביצעו את הפעולה שהתבקשה מהם (למשל – מילוי טופס יצירת קשר). יחס המרה גבוה משמעותו כי דף הנחיתה הוא מוצלח, וכי הרבה גולשים הונעו לפעולה וביצעו את אשר ביקשנו מהם לבצע בדף. יחס המרה נמוך מעיד על דף נחיתה שלא קלע למטרה, וכי מעט גולשים (או כלל לא) ביצעו את הפעולה אותה רצינו שיבצעו. במקרה של יחס המרה נמוך, צריך לעצב דף נחיתה אחר וליצור מסרים שיווקיים שונים כדי שהקמפיין יהיה מוצלח וישיג יחס המרה גבוה.

אנשי פרסום רבים מבקשים ממעצב דף הנחיתה לבצע מספר וורסיות (A/B Testing) לעיצוב ומבנה דף הנחיתה, ובנוסף יוצרים מסרים שיווקיים (קופירייטינג) שונים לכל דף על מנת לבדוק איזה דף נחיתה הוא המוצלח ביותר עבור קהל הגולשים הספציפי. לאחר בדיקת יחסי ההמרה בין הדפים השונים, ממשיכים בקמפיין עם דף הנחיתה המנצח.

 

מס' כללים חשובים לעיצוב דף נחיתה מוצלח

1. כותרת סקסית, תמציתית ומתאימה לקהל היעד

על הכותרת להיות שיווקית, קצרה, מעניינת, מושכת וכמובן קולעת, שימו לב! חשוב להתאים את הכותרת לקהל היעד אותו אנו מנסים לעניין ולהניע לפעולה. על הגולש להבין מיד ובאופן ברור מהי הפעולה שאנו מבקשים ממנו לבצע. כדאי לחשוב מה המטרה?האם אנחנו רוצים שישאיר פרטים בטופס? ירכוש מוצר? העיצוב חייב לשרת את המטרה.

2. תוכן שיווקי קצר ורלוונטי

מעבר לכותרת, גם על תוכן דף הנחיתה למסור פרטים קצרים, ממוקדים ורלוונטיים בלבד. דף הנחיתה אינו המקום להרחבה על נושאים מקיפים, שאינם רלוונטיים למטרה לשמה יצרנו את דף הנחיתה, זכרו תמיד מה הפעולה שהגדרתם מראש אותה אתם רוצים שהגולש יבצע (= המרה).

3. השתדלו לעורר רגש בצד השני

הגולש הוא בנ אדם, בדיוק כמוכם, כל בני האדם נוטים לפעול כאשר מתעורר בהם רגש כלשהו, בין אם הרגש הוא צחוק, עצב, התרגשות וציפייה או אפילו כעס. זכרו אדישות אינה מובילה להמרות.

4. היו ייחודים וספקו ערך מוסף

על רוב השירותים הניתנים בשוק יש תחרות ורובם מספקים את אותו השירות במחירים ותנאים שונים, אותה הגברת שינוי אדרת, לכן אם יש לשירות שאתה מספק ערך מוסף כלשהו אם אתה מספק הטבה יחודית בעת רכישת המוצר/השירות שלך, דאג שזה יצויין באופן בולט ומיוחד. על הגולש להבין מיד כי הוא מקבל ממך יותר (גם אם זה מעט יותר) ממה שהוא יקבל מהמתחרים שלך.

5. השקיעו בתוכן השיווקי, קופירייטינג ועריכה לשונית

על דף הנחיתה להיות חף מטעויות כתיב או דקדוק, ולהציג תוכן מושך ומעניין.
שימו לב! מחקרים מראים כי גולשים הנתקלים בעמוד נחיתה המכיל טעויות כתיב או דקדוק נמנעים מלפנות לאותו משווק, מכיוון שאינם סומכים עליו. כדאי לשכור את שירותיו של קופירייטר מוכשר ובעל ניסיון בעריכה לשונית לניסוח תוכן דף הנחיתה.
או להקדיש זמן מחשבה לכתיבת התוכן תוך כדי תשומת לב לפרטים הקטנים.

6. יש לוודא שדף הנחיתה יהיה מרשים, ברור ויבליט את החלקים החשובים.

על עיצוב דף הנחיתה לשלב עניין, ייחוד, ניגודיות בצבע והכוונה לפעולה בעזרת עיצוב גרפי ברור וממוקד. אם המרה הוגדרה כהשארת פרטי הגולש בטופס יצירת קשר, על הטופס להיות בולט ונגיש. ואם אנו מעוניינים כי הגולש יצפה קודם כל בווידאו, עליו להיות בולט יותר מטופס יצירת הקשר או שאיבדנו את מטרתנו. מתחילים להבין את העניין..?

בעת עיצוב דף נחיתה, צריך לחשוב על הקומפוזיציה ולאזן את הגרפיקה עם כמות המידע בדף. כדי שהדף לא יהיה מסורבל ועמוס והתוכן לא ילך לאיבוד. על הגולש לראות מיד את מה שאנחנו רוצים שימצא, ללא כל הסחות דעת מיותרות.

שימו לב! גם התמונה המרכזית היא אלמנט חשוב בכל דף נחיתה, עליה ליצור בגולש הבנה היכן הוא נמצא ולאן כדאי לו ללכת, ויותר מזאת לעורר בו רגש כלשהו צחוק, עצב, חשק לרכישה, פיתוי וכדומה. זכרו תמונה שווה אלף מילים.

דף הנחיתה צריך להיות קצר באורכו (Above the fold) כך שיתאים למסכים השונים ולרזולוציות ללא גלילה אורכית מתישה. קחו בחשבון כי כל תוכן שנמצא מעבר לקו ה-FOLD, יהיה מוסתר מעיניי הגולש, אי אפשר לסמוך על הגולש שיגלול מטה.

7. חשוב ! שדף הנחיתה יהיה בעל קוד תקני לטעינה מהירה

על דף הנחיתה להיבנות בקוד תקני, כדי שהדף ייטען במהירות. זכרו! הגולש יודע כי קיימות בפניו מאות אפשרויות אחרות לבחירה, ועוד המון דרכים אחרות שהוא יכול לבלות בהן את זמנו. אם דף הנחיתה שלך נטען באיטיות, רובם המוחלט של הגולשים יסגור את הדף ויגלוש לו למקום אחר.

8. הקפידו על בניה של גרסה סלולרית לדף הנחיתה

רבים מהאנשים היום גולשים דרך מכשירים סלולריים חכמים, ועבור כל דף נחיתה יש ליצור גרסה סלולרית. כיום קיימות מס' פלטפורמות שעושות את זה בשבילכם.

חשוב לדעת! מחקרים רבים מאשרים כי גולשים שעושים שימוש רב במכשיר הסלולרי שלהם הם אנשים מעורבים יותר, עשירים יותר, ואף נוטים יותר לבצע רכישה באינטרנט, חבל יהיה להפסיד קהל לקוחות פוטנציאלי זה.

9. A/B Testing

נסו כמה גרסאות לעיצוב דף הנחיתה ובצעו אופטימיזציה. שנו את הכותרת מגרסה לגרסה, את התמונות, את התוכן, את הקריאות לפעולה, את הצבעים ואפילו את המבנה כדי לראות מה עובד אצל קהל הלקוחות הפוטנציאלי שלכם.

אשמח לעצב עבורך דף נחיתה ממוקד מטרה, שיעורר עניין בקהל היעד שלך וישיג יחסי המרה מצוינים.

לפרטים על תהליך בניית דף נחיתה  לחצו כאן


מוזמנים לפנות אלי למידע נוסף ולכל שאלה.

Call Now Button