DGGD סטודיו לעיצוב מיתוג ובניית אתרים לעסקים

מיתוג אינטואיציה או מדע מדוייק

מיתוג מדע מדוייק


הרבה פעמים בחיים שלנו אנחנו פועלים מתוך אינטואיציה, מה שנראה לנו נכון, הגיוני, זורם אבל כל זה נכון להרגע….
האם כשאת ממתגת את העסק שלך את רוצה את הנכון להרגע?
אני מאמינה שמיתוג הוא לא רק אינטואיציה אלה הוא גם, למען האמת אני מאמינה שזה החלק היותר שולי.
תקשורת חזותית היא תורה שלמה, שפה שלמה שצריך ללמוד אותה.
היא מתורגמת ב3 אלמנטים עיקריים עליהם אני מקפידה בכל תהליך מיתוג ובכל תוצר גרפי שאני מעצבת.
שלושת האלמנטים החשובים הללו הם: צבעים, צורות ופונטים.

צבעים

הצבעים חייבים להבחר בקפידה, כל תבע מעביר מסרים לא מילוליים למתבונן בהם. 
בכל רגע נתון אנו נחשפים באופן תמידי לצבעים ואיננו מסוגלים להישאר אדישים להם, המוח שלנו מגיב לצבעים. המסרים התת הכרתיים שאנו מקבלים מצבע מעצבים את המחשבות שלנו. יחד עם זאת חשוב לזכור שצבע הוא מאוד סובייקטיבי, אדם אחד יכול להגיב לצבע בצורה אחרת מאדם אחר, בדיוק כמו מוסיקה.
בואו נדבר על מה זה בעצם צבע? צבע למעשה הינו תופעה פיסיקלית פשוטה אך הוא גם תופעה פסיכולוגית (הפירוש שהמוח שלנו נותן לאור באורך גל מסוים שהעין שלנו קולטת), עוד מילדותנו המוקדמת אנו לומדים לפתח רגשות כלפי הצבעים ומבצעים פעולות והחלטות יומיומיות בהסתמך על צבעים.
כאשר אנו רואים את הצבעים, אנחנו מגיבים מיד. זה קורה מהר יותר מאשר אנו יכולים לקרוא מילה אחת. למעשה, המוח עושה חיבורים של צבע וצורות לפני שהמודע אפילו יודע על מה אנחנו מסתכלים! 
כיום כבר כולם יודעים כי קיים קשר חזק בין צרכנים וצריכה לבין צבע, ידע שנצבר בעקבות עשרות מחקרים וניסויים מבוקרים ועל כן בבניית מותג, בעיצוב הלוגו שלו וערכת הזהות העסקית, בחירת הצבעים ושילובם הינה קריטית להצלחת המותג. 
מוזמנים לקרוא עוד על משמעות הצבעים במותג 

צורות

גם צורה מעבירה הרבה מסרים לא מילוליים! תחשבו על זה לרגע, ריבוע צורה ישרה יציבה כשאתם רואים ריבוע איז מסר היא משדרת? לעומת זאת כוכב שפיצי סימטרי הרבה פעמים ישדר חדשנות יצירתיות … מה לגבי עיגול? השלמות והעגלגלות שלו משדרת מסרים אחרים לגמרי נכון … 
יש לנו עוד כל כך הרבה צורות… לב, ספירלה, משולש טרפז ועוד ועוד כל אחת מעבירה מסר אחר! מסרים שנבנים גם מהסביבה והמוכר לנו וגם מעצם הצורה עצמה אפילו למיקום הצורה והזוית בה מקמים אותה חשובה אם ניקח ריבוע ונמקם אותו ישר יושב על בסיס יציב והוא ישדר מבר אחד ואילו נמקם אותו על אחד הפינות שלנו הוא יעביר מסר לגמרי אחר…מזמינה אתכם לחשוב על הצורות בלוגו שלכם והשפת המותג שלכם…

פונטים

גם לפונטים חשיבות רבה מאוד בהעברת המסר!
יש פונט עגלגל ויש פונט זויתי, יש פונט סריפי ויש פונט אלגנטי, יש פונט כבד ויש פונט קליל יש כתב יד ויש דפוס, יש אנגלית ויש עברית ועוד ועוד …לכל אחד מהפונטים מסר אחר וחשוב מאוד לשים לב באיזה פונט אתם משתמשים? האם הוא מעביר את המסר הנכון? האם הוא מתאים למותג?
יש דם לשים לב לכך שיש פונטים המתאימים לטקסט רץ וכאלה המתאימים לכותרות, לא כל פונט מתאים לכתיבת טקסטים ארוכים! פונט מעוצב יכול להעיק על הקורא ולהטיש את העין.. לא סתם בעיתון משתמשים בפונט סריפי – אומרים שהוא מקל על הקריאה ומוביל את העין לעומת זאת ברשת מומלץ על פונט לא סריפי ויותר נקי אלגנטי ועגלגל.

מה אני בעצם אומרת? שימו לב לדברים ! צבעים צורות ופונטים צריכים להבחר בקפידה על ידי איש מקצוע מומחה בתחום כי תקשורת חזותית היא תורה שלמה "מדע מדוייק" שנבדק ע"י מחקרים רבים שלא מבוססים רק על אינטואיציה 

אני מגיעה מתחום המדעים אני פועלת כמו כולם גם על בסיס אינטואיציה אבל משתלבת זאת עם המון ידע ומקצועיות שאני מביאה עימי מעולם התקשורת החזותית. 
רוצים לדעת עוד? יש לכם שאלות על צורה וצבע ספציפי? מוזמנים לשאול בתגובות אשמח לענות !

לפרטים נוספים על תהליך מיתוג לחצו כאן

סטודיו DGGD – עיצוב | מיתוג | בניית אתרים | יעוץ שיווקי (מעוף)